محل تبلیغات شما

سئو سیستم های مدیریت محتوا و باور های غلط

من بسیار زیاد از زبان مشتریان و حتی گاها طراحان سایتی که فقط و فقط تعصب و گرایش روی یک سیستم مدیریت محتوا  یا فناوری یا زبان برنامه نویسی خاص دارند، شنیده ام که می گویند:

۱- وردپرس سئوی خیلی خوبی داره.

۲- جوملا سئوی خیلی بدی داره.

۳- دروپال از نظر سئو خیلی قوی تره.

۴- سایت هایی که با ASP.NET یا فناوری/زبان/سیستم مدیریت محتوای X راه اندازی شده اند از نظر سئو خیلی ضعیف هستند.

۵- سیستم های مدیریت محتوای آماده از نظر سئو ضعیف(یا قوی) هستند.

هر ۵ تفکر بالا غلط است!

بیایید کمی منطقی به موضوع نگاه کنیم! یک موتور جستجو، فقط HTML می بیند و بس!خیلی زور بزند بتواند CSS و Javascript صفحات شما را هم به خوبی درک کند.شما هم مانند یک موتور جستجو، نمی توانید از بیرون، سیستم مدیریت محتوا و کد های یک وب سایت را تشخیص دهید.نهایت حدس شما نحوه آدرس دهی و Url های پیشفرض(در صورت عدم تغییر) و چند مورد دیگر است.

اصلا تصور کنید، یک موتور جستجو، به خوبی می تواند زبان برنامه نویسی، لینوکسی یا ویندوزی بودن سرور، نسخه سرویس دهنده وب (IIS , Apache و …) را تشخیص دهد.اگر هم تشخیش دهد، چه سودی برایش دارد؟ به موتور جستجو چه ربطی دارد که سیستم مدیریت محتوای سایت شما چیست و به چه زبانی نوشته شده است و روی چه نوع سروری هست؟

سوال اول: چرا سیستم مدیریت محتوا برای یک موتور جستجو مهم نیست؟

به این دلیل که یک موتور جستجو، فقط به خروجی HTML , CSS , Javascript شما نگاه می کند! حال، دیگر Url های شما، محتوا، HTML و موارد مرتبط به بیرون سایت شما مثل خرید بک لینک، شبکه های اجتماعی و سایر موارد باقی می ماند که موتور جستجو با استفاده از این داده ها، به رتبه بندی وب سایت شما می پردازد.حالا، چه سایت وردپرسی داشته باشید چه جوملا و دروپال و … و چه با سایر سیستم های مدیریت محتوا مثل دات نت نیوک، و چه به صورت اختصاصی با JAVA و JSP  و… (با زبان برنامه نویسی سمت کلاینت جاوااسکریپت اشتباه نگیرید) و چه با PHP و ASP.NET ساخته شده باشد، یک موتور جستجو، به سایتی بها می دهد، که برایش خوشمزه تر باشد و احساس کند آن سایت لیافت بیشتری دارد.

موتور های جستجو، گرایشی به سیستم مدیریت محتوا و زبان خاصی ندارند.همچنین، نوع زبان و سیستم مدیریت محتوای هر سایتی، تنها مربوط به فاکتور های سئو در سطح صفحات است که درباره فاکتور های On Page درباره آن صحبت کردیم و آموزش سئو پایه زیادی در سئو روز در این باره قرار داده شده است.اگر فاکتور های داخلی صفحات را کنار بگذارید، کلی فاکتور دیگر در سطح دامنه و خارج از صفحات داخل سایت وجود دارد که اتفاقا وزن خیلی بیشتری هم دارند!

سوال دوم: چرا می گویند وردپرس خیلی SEO Friendly هست؟

این تفکر درست است! اما صرفا اگر پیش فرض ها و سادگی وردپرس را در نظر بگیرید و به شرط اینکه تصور نکنید، بقیه سیستم های مدیریت محتوا، از وردپرس ضعیف تر هستند.یعنی SEO Friendly بودن وردپرس، دلیلی بر SEO Friendly نبودن سایر سیستم های مدیریت محتوا نیست!

ویژگی وردپرس که باعث شده این تفکر به وجود بیاد، اینه که به طور پیشرفض تنظیمات خوبی برای تغییر عناوین و URL ها داره و با چند افزونه ساده با چند کلیک، می تونید بهترین امکانات رو از نظر پیکر بندی سئوی سایت (صرفا On Page SEO ) بدست بیارید.

سوال سوم: چرا می گویند ASP.NET سئوی خوبی نداره؟

بالا بردن سئو سایت جوملا،سئو جوملا چیست ؟

آموزش سئو سایت از لینک های داخلی

بهینه سازی سایت و عوامل مهم در رتبه سئو در موتورهای جستجو

مدیریت ,های ,سیستم ,سایت ,موتور ,یک ,یک موتور ,سیستم مدیریت ,مدیریت محتوا ,موتور جستجو، ,سیستم های ,سیستم مدیریت محتوا ,سیستم مدیریت محتوای

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

۩۞۩ فریادهای سوخته ۩۞۩ lareatnimo tesnavine مطالب اموزنده در مورد زندگی و اطرف vingcompmaglio مرجع کتاب چین خوردگی های عمر من nsidininen sacashotel یه دل وامونده