محل تبلیغات شما

آیا میدانید پیشنهادات خودکار گوگل ساجست (Google Suggest) در گوگل و اینستاگرام چیست و چگونه کار میکنند ؟

Google Suggest یا پیشنهادات خودکار یکی از مشهورترین عملکردهای موتورجستجوی گوگل است که در زمان وارد کردن کوئری در کادر جستجو، پیشنهاداتی به کاربران ارائه می دهد.بعبارت دیگر،زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر را در کادر جستجو تایپ می کنید، همزمان با تایپ کردن ،لیستی از پیشنهادات به صورت آبشاری در زیر کادر جستجو به شما داده می شود.به این بخش Google Search Suggestion (گوگل ساجست) گفته می شود.

 

تاریخچه پیشنهادات خودکار گوگل (Google Suggest)

قابلیت Google Suggest از سال ۲۰۰۴ در ایالات متحده آمریکا بصورت آزمایشی پیاده سازی شد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ از حالت آزمایشی به حالت دائمی تغییر یافت.با این قابلیت کاربر بدون نیاز به جستجوی جدید، سریعتر به نتیجه جستجوی مورد نظرش می رسد.

 

عملکرد پیشنهادات خودکارگوگل(Google Suggest)

همزمان با تایپ کلمات کلیدی در کادر جستجو،فُرم داده ها را به سرورهایی که در پس زمینه کار می کنند،ارسال می کند و به طور خودکار پیشنهاداتی برای ادامه درخواست ارائه می دهند.به عنوان مثال اگر کاربری کلمه کلیدی سئو” را در کادر جستجو وارد کند، گوگل کلمات سئو در رودپرس” یا سئو چیست” و را پیشنهاد می دهد.

هر پیشنهاد براساس اصطلاحاتی است که اغلب همراه با اصطلاح وارد شده توسط کاربر استفاده می شود.این عملکرد مبتنی بر فناوری Ajax است که امکان تغییر در محتوای صفحه را فراهم می کند، بدون اینکه صفحه مجددا بارگزاری شود.

 

عوامل تاثیر گذار درپیشنهادات خودکار گوگل( Google Suggest)

۳ عامل مهم در لیست نتایج پیشنهادات گوگل تاثیر دارند:

۱. کلمات کلیدی با ارزش  

گوگل با استفاده از منابعی مانند وب سایت آمازون، کلمات یا عباراتی که بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند را شناسایی می کند و آنها را در قسمت پیشنهادات خودکار خود قرار می دهد.البته توجه داشته باشید اگر شما هزاران بار یک کلمه را جستجو کنید دلیل نمیشود که گوگل ان را در قسمت پیشنهادات خود قرار دهد. جستجو کلمه باید کامل باشد یعنی کاربران بسیاری از نقاط مختلف آن را جستجو کنند. گوگل در حال حاضر به عواملی مانند تعداد جستجو کاربران و قابل شناسایی بودن آنها توجه میکند.

که البته بعضی از سایتها برای دیده شدن در ساجست گوگل اقدام به خرید بازدید سایت میکنند تا با استفاده از این کار افزایش ورودی از گوگل را داشته باشند و برندشان بیشتر دیده شود 

۲. موضوعات تِرند شده

منظور از موضوعات تِرند شده مسائلی است که در لیست اخبار داغ روز باشد و در یک بازه زمانی کوتاه ، میزان جستجو و محبوبیت آنها را در رسانه های اجتماعی و خبری به یک باره زیاد شده باشد و بسیاری از افراد آن را در گوگل سرچ کنند. بطور مثال موضوعاتی مانند ویروس کرونا” یا واکسن ویروس کرونا” که این روزها بعنوان یکی از اولین پیشنهادات گوگل برای تکمیل خودکار کوئری کاربران ارائه می شود.

۳-مکان جغرافیایی

محل و موقعیت جغرافیایی افراد هنگام جستجو نیز یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در پیشنهادات خودکار گوگل است. میزان جستجوی یک کلمه یا عبارت خاص ممکن است در موقعیت های جغرافیایی مختلف، متفاوت باشد.

شاید یک کلمه خاص در یک منطقه بیشتر جستجو شود پس ممکن است ان کلمه در منطقه ی مورد نظر در پیشنهادات قرار گیرد ولی در شهری دیگر در نتایج نباشد به همین دلیل، گوگل پیشنهادات ارائه شده را بر اساس میزان سرچ کلمه یا عبارت در موقعیت جغرافیایی کاربر ارائه می دهد.

هر چه منطقه ی جغرافیایی که کلمه کلیدی در آن مورد جستجو قرار میگیرد، وسیع تر باشد گوگل بهتر و سریع تر کلمه را شناسایی میکند و در لیست پیشنهادات خود قرار میدهد.

بالا بردن سئو سایت جوملا،سئو جوملا چیست ؟

آموزش سئو سایت از لینک های داخلی

بهینه سازی سایت و عوامل مهم در رتبه سئو در موتورهای جستجو

گوگل ,پیشنهادات ,جستجو ,کلمه ,خودکار ,یک ,را در ,در کادر ,می دهد ,می شود ,پیشنهادات خودکار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

fairoepsicam Dorene's page هوا چه غریبانه تاریک است در ثانیه زندگی کن... chorehoca زندگی دوباره lanaforeh کتابخانه مشارکتی امام صادق(ع) خبرکتاب - دنیای کتاب و کتاب خوانی anlanruta